Conservare


AMBALAREA ŞI TRANSPORTUL PICTURILOR - partea I PDF Imprimare Email
Autor Mirela Constantin   
Luni, 05 Iunie 2017 21:36

Screenshot 2017-06-05_16.51.38

Ce trebuie să știm înainte de a pregăti o lucrare pentru transport


Materialele componente ale picturilor pe pânză sau pe suport de lemn, sunt higroscopice şi fac permanent schimburi cu mediul. De aici rezultă dilatări sau contrageri în funcţie de variaţiile umidităţii relative şi ale temperaturii.


Modificările dimensionale sunt diferite în straturile suprapuse din structura unei picturi, materialele răspunzând diferit la absorbţia - desorbţia vaporilor de apă, precum şi la variaţiile temperaturii.

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
AMBALAREA ŞI TRANSPORTUL PICTURILOR - partea a II-a PDF Imprimare Email
Autor Mirela Constantin   
Luni, 05 Iunie 2017 20:52

6

Transportul la mare distanţă a unei opere de artă de mare valoare

 

Câteva reguli de bază pentru transportul la mare distanţă a unei opere de artă de mare valoare, fiind prevăzută şi o perioadă mai îndelungată de păstrare a piesei în ambalaj:

 

1. Lucrarea va fi examinată în prealabil de un conservator cu experienţă pentru a evalua starea de conservare a lucrării şi dacă mutarea comportă riscuri.

 

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
AMBALAREA ŞI TRANSPORTUL PICTURILOR - partea a III-a PDF Imprimare Email
Autor Mirela Constantin   
Luni, 05 Iunie 2017 18:57

9

Cum putem confecţiona un ambalaj pentru transportul pe distanţe mici cu materialele disponibile pe piaţă


Pentru piese de dimensiuni mai mici, cu o stare de conservare relativ bună, se pot folosi cutii de carton, care pot fi căptuşite cu polistiren expandat.

Se pot construi în interior compartimente de diverse mărimi dacă se transportă piese de dimensiuni diferite. Pentru transportul unei picturi pe panou de lemn cu o curbură foarte pronunţată, se va construi un suport cu contraformă, pe care aceasta se va fixa foarte bine (fig. 19, 20).


 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
Modul de acțiune a agenților tensioactivi PDF Imprimare Email
Autor Andreea Michescu   
Marţi, 28 Martie 2017 03:43

 

Tensioactivi IIMoleculele substanțelor tensioactive se pot reprezenta schematic având o catenă liniară lungă și un capăt scindat de două legături duble.

Atunci când o anumită cantitate de agent tensioactiv se adaugă într-un mediu apos, moleculele agentului tensioactiv vor avea tendința de a se reorganiza, minimalizând interacțiunile nefavorabile dintre partea lipofilă și mediul apos; se vor dispune deci, la suprafața lichidului, la interfața dintre apă și aer[1].

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
Despre agenții tensioactivi PDF Imprimare Email
Autor Michescu Andreea   
Joi, 17 Noiembrie 2016 14:08


Tensioactivi I

 Agenții de suprafață - detergenți și substanțe tensioactive utilizate în procesul de îndepărtare a depunerilor de pe suprafața picturii pe suport de lemn.

 

Compoziția chimică și spectrul de utilizare

Utilizarea agenților tensioactivi a devenit o nouă metodă de abordare în domeniul conservării și restaurării operei de artă, fiind utilă restauratorilor în procesul de îndepărtare a depunerilor de pe suprafața operelor de artă. Lucrarea de față propune analizarea structurii și a modului de acțiune a acestor substanțe pornind de la proprietățile suprafețelor substanțelor lichide, continuând cu caracterizarea și clasificarea agenților tensioactivi și încheind cu modul de acțiune în contact cu un strat consistent de depuneri de pe suprafața unei opere de artă.

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
Anonim italian, „Scenă de cruciadă”. Descoperirea unei inscripții ce a contribuit la identificarea autorului PDF Imprimare Email
Autor Lăcrămioara - Raluca Bivol, Ioan Sfrijan   
Marţi, 15 Noiembrie 2016 09:25

 

Sfijan

Dublura suportului original care datează de la sfârșitul sec. XIX, a ascuns existența unei inscripții pe partea din spate a lucrării.

Lucrările de conservare de pe spatele acestei "Scene de Cruciadă" executată de un artist italian necunoscut a adus din nou în discuție apartenența. Greu lizibilă în lumina directă, inscripția a fost analizată folosind reflectografia în infraroșu. Acest lucru a dat posibilitatea cercetătorilor să se concentreze asupra unui anumit autor, dincolo de datare generală și criterii geografice sau stilistice.

 

 

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
Uşa pictată din pridvorul bisericii Mănăstirii Voroneţ. Problematici în intervenţii de conservare-restaurare PDF Imprimare Email
Autor Rodica Pavel, Daniela-Cristina Ilie, Andreea Michescu, Maria Valentina Dudu, Ioan Darida, Dana-Luminiţa Postolache   
Marţi, 15 Noiembrie 2016 09:03


img012 copyCu ocazia finalizării lucrărilor de conservare și restaurare a ușii pictate ce desparte pridvorul de pronaosul bisericii mănăstirii Voroneț, în continuarea studiului publicat în numărul precedent ce a avut ca subiect cercetarea preliminară, prin lucrarea propusă sunt prezentate operațiunile de conservare și restaurare a ușii pictate.


Scopul lucrării este de a aduce în discuție și de a argumenta deciziile luate de echipa de restauratori și rezultatele obținute. Prin ilustrarea studiului de caz, lucrarea contribuie la o mai bună evaluare și soluționare a principalelor forme de degradare întâlnite adesea la

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
Cercetarea și restaurarea decoraţiilor și picturilor murale de la Casa Fronius din Sighişoara, secolul al XVII-lea PDF Imprimare Email
Autor Romeo Gheorghiță   
Luni, 14 Noiembrie 2016 19:36

 

casa froniusCercetarea și restaurarea au pus în evidenţă aspecte ale arhitecturii şi ale decoraţiei, care înscriu Casa Fronius în tipologia caselor din oraşele transilvănene, în perioada secolelor XVI-XVII.

Monument istoric, Casa Fronius, aparține sitului – UNESCO-Cetatea Medievală Sighişoara și contribuie la valoarea acesteia, prin vechimea şi autenticitatea planului casei, prin materialele sau tehnicile de construcţie şi decorare.

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
Recuperarea autenticităţii icoanei Maica Domnului cu Pruncul prin îndepărtarea totală a repictărilor. PDF Imprimare Email
Autor Dana-Luminiţa Postolache, Alexandrina Bădescu, Adriana-Gabriela Mardale, Stela Gherghina, Maria Persu, Diana Glăvan   
Luni, 14 Noiembrie 2016 19:25

 

Md 

Deținătorii lăcașurilor de cult, de cele mai multe ori, fără rea intenție și din dorința de a împrospăta imaginile icoanelor și iconostaselor, au intervenit asupra lor, prin metode şi cu materiale inadecvate.


Unul din motivele care puteau duce la repictarea integrală a icoanei, putea să se datoreze schimbării hramului bisericii, absenței anumitor părți importante ale icoanei, sau existența unor zone lacunare de mari dimensiuni prezente pe suprafața stratului  pictural.

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
Restaurarea proscomidiarului de la Schitul de Sub Piatră PDF Imprimare Email
Autor Ionascu Mara   
Luni, 14 Noiembrie 2016 19:07

 

proscomidiar

Cercetarea propusă prin acest articol se referă la restaurarea proscomidiarului de la Schitul de Sub Piatră, datat și semnat în anul 1844.

 Obiectul prezintă diverse degradări specifice: fisuri, crăpături, fracturi; depuneri de natură organică: depuneri grase, pete de ceară, halouri de umiditate accentuate, uzură, carbonizări, pierderea fragmentelor, oxidarea metalului.

 
Google bookmarkDel.icio.usTwitterFacebook
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 Următor > Sfârşit >>

Pagna 1 din 7

Editura ACS

patrimoniu pentru copii

Arbore 14 mic pt site

Login Form



Subscribe Here

pentru a primi stirile paginarestaurarii.ro scrieti aici adresa voastra de email

Autori

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com