intretinere patrimoniu
AMBALAREA ŞI TRANSPORTUL PICTURILOR - partea I PDF Imprimare Email
Autor Mirela Constantin   
Luni, 05 Iunie 2017 21:36

Screenshot 2017-06-05_16.51.38

Ce trebuie să știm înainte de a pregăti o lucrare pentru transport


Materialele componente ale picturilor pe pânză sau pe suport de lemn, sunt higroscopice şi fac permanent schimburi cu mediul. De aici rezultă dilatări sau contrageri în funcţie de variaţiile umidităţii relative şi ale temperaturii.


Modificările dimensionale sunt diferite în straturile suprapuse din structura unei picturi, materialele răspunzând diferit la absorbţia - desorbţia vaporilor de apă, precum şi la variaţiile temperaturii.

 
AMBALAREA ŞI TRANSPORTUL PICTURILOR - partea a II-a PDF Imprimare Email
Autor Mirela Constantin   
Luni, 05 Iunie 2017 20:52

6

Transportul la mare distanţă a unei opere de artă de mare valoare

 

Câteva reguli de bază pentru transportul la mare distanţă a unei opere de artă de mare valoare, fiind prevăzută şi o perioadă mai îndelungată de păstrare a piesei în ambalaj:

 

1. Lucrarea va fi examinată în prealabil de un conservator cu experienţă pentru a evalua starea de conservare a lucrării şi dacă mutarea comportă riscuri.

 

 
AMBALAREA ŞI TRANSPORTUL PICTURILOR - partea a III-a PDF Imprimare Email
Autor Mirela Constantin   
Luni, 05 Iunie 2017 18:57

9

Cum putem confecţiona un ambalaj pentru transportul pe distanţe mici cu materialele disponibile pe piaţă


Pentru piese de dimensiuni mai mici, cu o stare de conservare relativ bună, se pot folosi cutii de carton, care pot fi căptuşite cu polistiren expandat.

Se pot construi în interior compartimente de diverse mărimi dacă se transportă piese de dimensiuni diferite. Pentru transportul unei picturi pe panou de lemn cu o curbură foarte pronunţată, se va construi un suport cu contraformă, pe care aceasta se va fixa foarte bine (fig. 19, 20).


 
Din nou despre conservarea însemnelor culturale PDF Imprimare Email
Autor Ioan Opriș   
Luni, 14 Noiembrie 2016 18:39

 

insemneA te apropia cu înţelegere de cerinţele conservării însemnelor culturale – în ipostazele diferite ale acestora, imobile şi mobile, materiale şi imateriale (tangibile şi intangibile) – presupune un interes direct în a le păstra, respect pentru semnificaţiile lor şi o educaţie în cadrul căreia acestea să fi fost cuprinse.

Educaţia mai ales va aduce argumentele necesare şi celor care, ca factori decizionali, pot asigura mijloacele necesare. Desigur că pentru bunurile culturale materiale, pare că le înţelegem mai facil cerinţele de conservare sunt vizibile, au materialitate deci dau sens direct efortului de păstrare.

 
Întreținerea mobilierului PDF Imprimare Email
Autor Sînziana Dumitrescu   
Vineri, 02 Septembrie 2016 11:50
mobila prejmer
Se știe că mobilierul are în primul rând un scop funcțional, neputând fi scutit total de uzură precum alte lucrări de artă. Putem totuși să protejăm piesele de valoare prin minimalizarea acțiunii factorilor de degradare și efectuarea la timp a tratamentelor de întreținere.

Iată câteva recomandări:

Pentru o bună conservare a obiectelor de mobilier vechi acestea trebuie păstrate într-un mediu cât mai constant, fără oscilații bruște ale umidității relative a aerului sau ale temperaturii. Umiditatea scăzută (sub 35%RH) determină deshidratarea structurii lemnoase ce are ca rezultat fisurarea, iar umiditatea crescută (peste 65%RH) favorizează atacul biologic (fungi, insecte xilofage).
Amplasați piesele de mobilier departe de surse de căldură precum sobe, șeminee, calorifere sau alte aparate de climatizare, acestea pot determina fisuri în structura lemnului, descleieri ale componentelor, friabilizarea și îngălbenirea textilelor precum și deteriorări ale lacului sau verniului.
 
<< Început < Anterior 1 2 3 Următor > Sfârşit >>

Pagna 1 din 3

Editura ACS

patrimoniu pentru copii

Arbore 14 mic pt site

Login Form



Subscribe Here

pentru a primi stirile paginarestaurarii.ro scrieti aici adresa voastra de email

Autori

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com