patrimoniu mobil
Anonim italian, „Scenă de cruciadă”. Descoperirea unei inscripții ce a contribuit la identificarea autorului PDF Imprimare Email
Autor Lăcrămioara - Raluca Bivol, Ioan Sfrijan   
Marţi, 15 Noiembrie 2016 09:25

 

Sfijan

Dublura suportului original care datează de la sfârșitul sec. XIX, a ascuns existența unei inscripții pe partea din spate a lucrării.

Lucrările de conservare de pe spatele acestei "Scene de Cruciadă" executată de un artist italian necunoscut a adus din nou în discuție apartenența. Greu lizibilă în lumina directă, inscripția a fost analizată folosind reflectografia în infraroșu. Acest lucru a dat posibilitatea cercetătorilor să se concentreze asupra unui anumit autor, dincolo de datare generală și criterii geografice sau stilistice.

 

 

 
Recuperarea autenticităţii icoanei Maica Domnului cu Pruncul prin îndepărtarea totală a repictărilor. PDF Imprimare Email
Autor Dana-Luminiţa Postolache, Alexandrina Bădescu, Adriana-Gabriela Mardale, Stela Gherghina, Maria Persu, Diana Glăvan   
Luni, 14 Noiembrie 2016 19:25

 

Md 

Deținătorii lăcașurilor de cult, de cele mai multe ori, fără rea intenție și din dorința de a împrospăta imaginile icoanelor și iconostaselor, au intervenit asupra lor, prin metode şi cu materiale inadecvate.


Unul din motivele care puteau duce la repictarea integrală a icoanei, putea să se datoreze schimbării hramului bisericii, absenței anumitor părți importante ale icoanei, sau existența unor zone lacunare de mari dimensiuni prezente pe suprafața stratului  pictural.

 
Restaurarea proscomidiarului de la Schitul de Sub Piatră PDF Imprimare Email
Autor Ionascu Mara   
Luni, 14 Noiembrie 2016 19:07

 

proscomidiar

Cercetarea propusă prin acest articol se referă la restaurarea proscomidiarului de la Schitul de Sub Piatră, datat și semnat în anul 1844.

 Obiectul prezintă diverse degradări specifice: fisuri, crăpături, fracturi; depuneri de natură organică: depuneri grase, pete de ceară, halouri de umiditate accentuate, uzură, carbonizări, pierderea fragmentelor, oxidarea metalului.

 
Degradări ale picturilor pe pânză cauzate de tehnici necorespunzătoare de conservare și restaurare. Studiu de caz: Portretul abatelui Gácser Leó de la abația Pannonhalma, Ungaria PDF Imprimare Email
Autor Fruzsina Bencze   
Luni, 07 Noiembrie 2016 17:45

 

Fruji

Lucrările de artă pe suport organic, precum pânza, odată cu trecerea timpului parcurg un proces de îmbătrânire, pierzându-și fermitatea și elasticitatea.

Majoritatea degradărilor sunt cauzate de caracteristicile negative ale celulozei, de tratamente de conservare și restaurare necorespunzătoare, sau de neglijență și vandalism.

O intervenție greșită este lipirea marginilor pânzei de șasiu cu scopul de ”conservare” a acesteia, operațiune care, în timp, induce o  tensiune contrară mișcării naturale a pânzei, cauzând rigiditate, pliuri şi microfisuri.

 
Epitaful Punerea în mormânt a Domnului de secol XVIII, de la Mănăstirea Dintr-un Lemn. Restituirea unităţii potenţiale imanentă în fragmente PDF Imprimare Email
Autor Sorescu Marilena (Monahia Antonina)   
Luni, 07 Noiembrie 2016 16:21

Monahia Antonia

Epitaful este piesa de cult utilizată o singură dată în an la slujba Vecerniei şi a Prohodului Domnului din Vinerea Patimilor, când este purtat în procesiune în jurul bisericii.

După procesiune se aşează pe Sf. Masă, unde rămâne până la Înălţarea Domnului, când este ridicat şi pus la locul unde se păstrează tot anul.

În cazul epitafului de la Mănăstirea Dintr-un Lemn, timpul îndelungat de utilizare în cult, păstrarea inadecvată între perioadele de utilizare şi de după ieşirea din uz, neştiinţa şi lipsa intervenţiei în timp util asupra degradărilor, au dus inevitabil la o stare avansată de degradare a suportului şi la pierderi majore de strat pictural original.

 
Metodologia de restaurare a unei lucrări în tehnica picturii ulei pe suport textil PDF Imprimare Email
Autor Floroiu Anastasia, Păruş Beatrice, Sburlea Iulian, Necula Elena-Teodora   
Luni, 07 Noiembrie 2016 15:55

 

Anastasia FloroiuStarea precară de conservare şi accelerarea proceselor de degradare la care poate ajunge un obiect de artă sunt influenţate în mod direct de condiţiile necorespunzătoare de păstrare şi manipulare a acestuia în timp.

Metodele de restaurare aplicate ce au dus la stabilizarea obiectului, pictură de şevalet, au fost impuse de starea avansată de degradare cauzată de neglijenţa deţinătorului. Compoziţia cu personaje “Banchet“, de dimensiuni mari (h: 184,5cm/ l:208cm), este datată 1836, are semnătura doar parţial păstrată şi a avut ca principală problemă consolidarea atât a suportului cât şi a stratului pictural. Tematica lucrării, de inspiraţie mitologică, aduce în faţa privitorului un moment dintr-un banchet Dionisiac.

Lucrarea ce a parcurs procesul de restaurare în atelierele Danart s-a prezentat fragmentată în şapte piese separate având fiecare marginile franjurate, şi tendinţe evolutive de pierderi masive de strat pictural.

 
<< Început < Anterior 1 2 3 Următor > Sfârşit >>

Pagna 1 din 3

Editura ACS

patrimoniu pentru copii

Arbore 14 mic pt site

Login Form



Subscribe Here

pentru a primi stirile paginarestaurarii.ro scrieti aici adresa voastra de email

Autori

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com