patrimoniu mobil
Aspecte metodologice ale restaurării a două icoane pe sticlă. Utilizarea gelului de agar pentru îndepărtarea depunerilor aderente peliculei de culoare PDF Imprimare Email
Autor Anastasia Floroiu, Andreea Michescu   
Luni, 07 Noiembrie 2016 15:31

 

Andreea MichescuArticolul de faţă propune metode alternative de îndepărtare a depunerilor aderente şi ancrasate de pe suprafaţa peliculei de culoare a două icoane pe sticlă. Studiul urmăreşte parcursul metodologic al intervenţiilor de restaurare a icoanei pe sticlă cu scena “Botezul Domnului” respectiv icoana “Sfântul Nicolae”.

 

În urma proceselor de stabilizare a peliculei de culoare, a redării aderenţei desprinderilor şi exfolierilor peliculei de culoare, au fost identificate depuneri de natură organică şi anorganică, slab aderente, aderente şi ancrasate peliculei de culoare. Identificarea şi caracterizarea naturii depunerilor s-a realizat prin mijloace optice, cu ochiul liber şi microscopul portabil. Au fost efectuate numeroase teste de îndepărtare a acestor depuneri, iar ca urmare a consultării literaturii de specialitate a fost testat gelul rigid de agar în diferite concentraţii.

 
Complexitatea lucrărilor de restaurare specifice patrimoniului mobil. Caseta de duel PDF Imprimare Email
Autor Aldo Chivulescu   
Luni, 07 Noiembrie 2016 15:02

 

Aldo ChivulescuArticolul prezintă starea de conservare și etapele restaurării unui bun cultural, ”Caseta de duel” cu pistoale și accesorii.

Ansamblul provine din Franța secolului al XlX-lea și este realizat din oțel cu motive decorative aurite, fier și plumb, lemn de abanos și stejar, catifea.

Interacțiunea în timp a materialelor componente, condițiile de păstrare și conservare, apariția diferitelor tipuri de degradări impun intervenții complexe de restaurare prin implicarea laboratoarelor specializate pe fiecare din materialele ansamblului.



* Abstarct la articolul „Complexitatea lucrărilor de restaurare specifice patrimoniului mobil. Caseta de duel”, autor: Aldo Chivulescu, Caietele restaurării 2016, p. 62 - 69

 
De la Artă Medievală Românească la Arta Extremului Orient PDF Imprimare Email
Autor Oana Solomon   
Luni, 07 Noiembrie 2016 14:27

 

Oana SolomonSpărturile, fisurile, lacunele, exfolierile sunt degradări întâlnite frecvent pe obiectele din material ceramic, sticlă sau pietre semiprețioase ce se restaurează în laboratorul de specialitate.

Asamblarea, completarea, chituirea, consolidarea/impregnarea, integrarea cromatică sunt operațiuni specifice aplicate acestor obiecte.

Proprietățile fizico-chimice ale ceramicilor, sticlelor și pietrelor semiprețioase impun ca intervențiile amintite anterior să fie utilizate distinct, cu materiale pentru restaurare alese în funcție de aceste caracteristici.

 
Specificul restaurării picturii orientale PDF Imprimare Email
Autor Andreea Teodorescu   
Luni, 07 Noiembrie 2016 14:03

Andreea Teodorescu

În Muzeul Național de Artă se află o colecție importantă de picturi orientale, cele mai multe sub formă de kakemono-uri. Ele provin din colecții importante, iar drumul lor de-a lungul anilor a lăsat inevitabile urme asupra acestora, făcând necesar, în acțiunea de restaurare, un amplu studiu, întins pe o durată mare de timp.

Au fost necesare cercetări și pregătiri în domeniul artei orientale, pentru înțelegerea modului în care aceste picturi au fost realizate, un mod complet diferit de cel al artei europene.

Păstrarea echilibrului dintre multitudinea materialelor folosite ne obligă la utilizarea unor tratamente de restaurare extrem de delicate și de mare complexitate.

 
Restaurarea unei picturi din colecţia Universităţii de Arte Plastice din Budapesta PDF Imprimare Email
Autor Fruzsina Bencze   
Luni, 25 Aprilie 2016 14:17
3. fotografie in lumina razantaLucrările de artă realizate pe suport de pânză sunt foarte vulnerabile la factorii de degradare cu atât mai mult atunci când sunt depozitate în mod necorespunzător, grăbind procesul de degradare. Astfel aderența straturilor de preparație și de culoare slăbește, acestea se fragmentează, se exfoliază și în final se pierd. Deteriorarea apare cu atât mai repede, cu cât sunt straturile mai groase și mai rigide și cu cât este suportul de pânză într-o stare mai precară. Pictura din cazul de față ilustrează starea în care poate să ajungă o lucrare pe pânză în condiții necorespunzătoare de depozitare.
 
 
Abstracţia cromatică PDF Imprimare Email
Autor Rodica Pavel   
Miercuri, 06 Aprilie 2016 16:11

 

Cimabue Santa Croce Cross -  portret abstractie  cromaticaMetoda integrării lacunelor prin abstracție cromatică a fost elaborată de Umberto Baldini și Ornella Casazza în anii 1960, când au conceput baza teoretică pentru restaurarea crucifixului lui Cimabue (Basilica di Santa Croce, Florența), grav avariat în urma inundațiilor din Florența.  Scopul urmărit a fost o ameliorare a aspectului estetic, evitând însă înșelarea privitorului asupra daunelor suferite de operă printr-o eventuală ascundere a lor.


 
<< Început < Anterior 1 2 3 Următor > Sfârşit >>

Pagna 2 din 3

Editura ACS

patrimoniu pentru copii

Arbore 14 mic pt site

Login Form



Subscribe Here

pentru a primi stirile paginarestaurarii.ro scrieti aici adresa voastra de email

Autori

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com