Banner
Biserica Sf. Nicolae - Albă din București. Acțiuni principale privind conservarea și restaurarea iconostasului
lemn
Autor Sultana-Ruxandra Polizu   

 

polizu curatare_usi_imparatesti_3În vara anului 2014, am răspuns cu mult entuziasm invitației Parohiei bisericii Sf. Nicolae-Albă, București, adresate companiei pe care o coordonez, Iorux Restorations, de a restaura iconostasul, amvonul, tronul arhieresc, tetrapodul, strana cântăreților, precum și două icoane, aflate în patrimoniul acestei biserici. În acest moment biserica este complet restaurată - arhitectură, pictură murală, iconostas, mobilier bisericesc, vitralii.  Citeşte mai mult...

Ultima actualizare în Miercuri, 12 Octombrie 2016 08:57
 
Analiza microscopică optică a lemnului de la biseri­ca de lemn din Urși - jud. Vâlcea
pictura murala
Autor Laura Hangiu   

Fig.1Analizele efectuate asupra patrimoniului cultural sunt strâns legate de stabilirea unei metodologii de conservare-restaurare a acestuia. Astfel, operațiunile de restaurare sunt susținute obiectiv de rezultatele obținute în urma investigațiilor științifice, urmărindu-se totodată respectarea principiilor de restaurare. Necesitatea unei colaborări interdisciplinare între restauratori și specialiștii din alte domenii (biologi, chimiști, fizicieni) se justifică prin complexitatea factorilor care acționează distructiv asupra operei de artă. Aceasta trebuie privită prin imaginea înscrisă în memoria colectivă, fără a-i neglija însă materia constitutivă. Analiza materiei operei de artă propune o abordare științifică ce necesită folosirea mijloacelor de investigare specializate.

  Citeşte mai mult...

Ultima actualizare în Joi, 29 Septembrie 2016 16:22
 
Motive decorative frecvent folosite în broderii, miniaturi, sculptură, pictură
Iconografie
Autor Maria Magdalena Drobotă   

motiv dec_9_5cioara_a_Bisericii_din__ArboreRodia, ca ornament, a fost creată de ţesătorii italieni de catifea în anii 1420-1430 prin modificarea florii chinezeşti de lotus. Motivul a fost apreciat şi de artiştii Renaşterii, Donatello folosindu-l pentru monumentul funerar al papei Giovanni al XXII-lea, realizat între 1425-1428. Rodia devine foarte agreată în ornamentica italiană, spaniolă, engleză şi orientală. Se porneşte în toate variantele de la rodia simplă, închisă, schematică. Suprafaţa sa a fost apoi decorată diferit pentru a sugera sâmburii şi apoi desfăcută în felii separate intercalate de puncte. Rodia este ulterior stilizată cu felii laterale lobate sau reprezentate ca frunze independente şi dinamizată prin contururi.

Citeşte mai mult...

Ultima actualizare în Sâmbătă, 10 Septembrie 2016 12:42
 
Motivul decorativ și scoarțele românești
Iconografie
Autor Maria Magdalena Drobotă   

motiv dec_5_G2VzA3R1cmkgZXhwdXNlIMODwq-DgsK-w4LCvW4gcGFyY2FyZW5c5c5c5c5c5c5c-_1În cadrul covoarelor populare româneşti, ţesăturile ocupă o importantă funcţie decorativă alături de un mare număr de obiecte de uz casnic – din lemn, metal sau ceramică. Dezvoltându-se în paralel cu înflorirea celorlalte genuri de artă populară, ţesăturile româneşti, în special cele de lână – scoarţele – s-au impus în întreaga lume prin originalitatea şi varietatea modelelor (geometrice sau stilizate), prin tonurile calde şi luminoase ale culorilor. Înflorirea deosebită a acestui meșteșug în secolele XVII-XVIII, parte integrantă a artelor decorative ce cunosc o dezvoltare deosebită în timpul lui Brâncoveanu şi Șerban Cantacuzino, este stimulată, în speţă, de influenţa turcească în organizarea interiorului. În timp, se dezvoltă numeroase ateliere de ţesut, în special la mănăstiri, rămânând notabile până azi Agapia, Hurez, Văratec.

 

Citeşte mai mult...

Ultima actualizare în Sâmbătă, 10 Septembrie 2016 12:34
 
Motivul decorativ - în ceramică și sculptura în lemn tradițională
Iconografie
Autor Maria Magdalena Drobotă   

motiv dec_2_stalp_de_cerdac_al_uneaSBjY5c5c5c5c5c5c5c-Motivul decorativ surprinde esența formelor și culorile naturii. Crâmpeie din creația universală capătă prin stilizare valoare de simbol. Decorarea obiectelor și a suprafețelor vaste oferite de pereții spațiilor construite vine din nevoia primordială a omului de-a se înconjura de frumos.

Ceramica, țesăturile, pictura, sculptura și ilustrarea de carte s-a folosit cu prisosință de această posibilitate de înfrumusețare. La o privire atentă a spațiului din jurul nostru, oriunde ne vom afla, îl vom întâlni cu siguranță pe obiectele din orice cămin, pe articolele de vestimentație. Prezența motivului decorativ trece granițele artei populare fiind prezent pe monumentele de sculptură ori în decorația murală a clădirilor și însoțește pe hârtie textele scrise de când a apărut tiparul până în zilele noastre.

Citeşte mai mult...

Ultima actualizare în Luni, 19 Septembrie 2016 02:07
 
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Următor > Sfârşit >>

Pagna 8 din 15

Editura ACS

patrimoniu pentru copii

Arbore 14 mic pt site

Login Form



Subscribe Here

pentru a primi stirile paginarestaurarii.ro scrieti aici adresa voastra de email

Autori

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com